Omdat het FPV en waypoint gebeuren een leuk onderdeel uitmaakt van het vliegen gaan we deze machine ook uitrusten met een data link voor waypoint en camera voor te FPVen. Bij een collega piloot heb ik ook een prachtig onderstel gezien van Aeroxcraft, 170 gram zwaar en voorbereid op een plekje voor de lipo, led en gimbal. Tevens staat hij wat hoger op zijn poten zodat je niet opstijgt met de nodige pollen gras aan je multicopter (hahaha).
Bij de start meteen de eerste verrassing, de Naza PMU heeft buiten de aansluiting voor de GPS maar 1 CAN bus en dus niet voldoende capaciteit om ook de GCU van de gimbal, iOSDmini en 2,4 Ghz data link aan te sluiten. Er zal dus ook nog een CAN bus extender geplaatst moeten worden. Totaal gewicht als hij klaar is zal rond de 2,7 Kg liggen zo'n 300 gram boven het geadviseerde maximum takeof gewicht maar uit ervaring gaat dit geen probleem opleveren. Geen modificaties aan de motoren buiten een paar betere carbon propellers. Als lipo valt de keuze op een 4S5000.
Maar eens een paar foto's van de vorderingen;
Het solderen van de ESC's;
![Afbeelding](http://imageshack.us/a/img69/6105/dfso.jpg)
Monteren van de motoren op de armen, en de armen op de (onderste) middenconsole bevestigd;
![Afbeelding](http://imageshack.us/a/img69/1734/9o9f.jpg)
Een plaatje van het zenuwcentrum Naza-M V2;
![Afbeelding](http://imageshack.us/a/img811/5602/u34h.jpg)
Naza controler op zijn plekje gezet;
![Afbeelding](http://imageshack.us/a/img21/38/bbu0.jpg)
ESC's aan de armen bevestigd;
![Afbeelding](http://imageshack.us/a/img69/6473/gu7l.jpg)
GPS en PMU gemonteerd;
![Afbeelding](http://imageshack.us/a/img845/3781/8jei.jpg)
Data link, Zenmusse H3D gimbal (voor Gopro);
![Afbeelding](http://imageshack.us/a/img513/9190/cbxh.jpg)
En vervolgens het projectje even in de vertraging tot het onderstel en de CAN bus extender binnen is voordat we de volgende stappen kunnen gaan maken.
Groet Ton.[/img]