Pagina 4 van 6

Geplaatst: 29-05-2013 11:32
door eijk15
TRML schreef:Ik zit met het zelfde probleem, en Johan heeft mij dezelfde motoren aangeprezen. Ik vind het ook moeilijke materie.
Heb jij deze motoren er al opzitten of moet je ze nog bestellen?

Geplaatst: 29-05-2013 11:34
door TRML
Nee, ik moet ze ook nog bestellen. Maar ik wacht tot na vrijdag want dan ga ik even bij Johan thuis kijken en wellicht ben ik dan zekerder van de zaak. :D

Geplaatst: 29-05-2013 11:37
door eijk15
TRML schreef:Nee, ik moet ze ook nog bestellen. Maar ik wacht tot na vrijdag want dan ga ik even bij Johan thuis kijken en wellicht ben ik dan zekerder van de zaak. :D
Ok, ja daar komt mijn 550 ook vandaan. mocht je ze evt. bestellen en erop hebben zitten, zou je mij dan even een berichtje willen doen hoe ze bevallen.
Alvast bedankt.

grt Arthur

Geplaatst: 29-05-2013 11:45
door TRML
Ik heb mijn F550 niet bij Johan gekocht, maar ik ga bij Johan kijken naar een F550 met die motoren erop dan kan ik het verschil goed zien (denk ik) Ik zal je een berichtje geven als ik ze erop heb zitten :-)

Geplaatst: 29-05-2013 11:58
door plotterwelt
De eersten waren met DJI motoren , maar door dat copterdeluxe met tigermotoren werkt en graupner props (met 8/6 space) gelijk bij de set levert ben ik snel over gestapt .

Als je van de sets alles rekent ben je net zo duur uit als in Nederland met DJI stock motoren.

Mvg Johan

Ps : 2de gelijke bricht gelijk geveegt.

Geplaatst: 29-05-2013 12:54
door avdakker
eijk15 schreef:
avdakker schreef:En waarom de 1100kV als 900kV ook voldoen?
Als de 900 van sunnysky krachtiger zijn dan de 920kv van DJI is dat voldoende, maar zijn die dan ook krachtiger? Ik heb niet heel veel verstand van de motoren qua sterkte, dus vandaar mijn vraag.
Ik heb ze er op zitten dus nog niet getest. Krachtiger is voor mij niet echt nodig maar wel zuiniger. Zie het als een diesel of benzine. Meer koppel leverbaar bij minder vermogen (toeren).
Als ik het moet geloven zijn deze sunnysky motoren zuiniger en ook duurzamer. Ik vlieg liever langer met de hexa als nog rapper omhoog. Vind hem zo al snel genoeg en er komt nog een ragquad om mee te raggen.

Geplaatst: 29-05-2013 13:00
door TRML
Het gaat bij mij dan ook niet om hem rapper te maken, maar dat hij in ieder geval blijft hoveren op half gas, nu zakt hij steeds weer neer beneden alsof hij te zwaar is, ik zoek dus motoren die meer lift geven.

Geplaatst: 29-05-2013 13:00
door eijk15
avdakker schreef:
eijk15 schreef:
avdakker schreef:En waarom de 1100kV als 900kV ook voldoen?
Als de 900 van sunnysky krachtiger zijn dan de 920kv van DJI is dat voldoende, maar zijn die dan ook krachtiger? Ik heb niet heel veel verstand van de motoren qua sterkte, dus vandaar mijn vraag.
Ik heb ze er op zitten dus nog niet getest. Krachtiger is voor mij niet echt nodig maar wel zuiniger. Zie het als een diesel of benzine. Meer koppel leverbaar bij minder vermogen (toeren).
Als ik het moet geloven zijn deze sunnysky motoren zuiniger en ook duurzamer. Ik vlieg liever langer met de hexa als nog rapper omhoog. Vind hem zo al snel genoeg en er komt nog een ragquad om mee te raggen.
Duidelijk, hoeft van mij ook niet als een raket te gaan hoor. Dat zuinige spreekt mij ook wel aan. Zou je de resultaten willen vermelden als je getest hebt. Ben benieuwd wat je wint aan vliegduur.

Grt Arthur

Geplaatst: 29-05-2013 13:45
door avdakker
Ik hoop dit weekend nog even te kunnen vliegen. Laat uiteraard wel even weten hoe ze zijn. En TRML, ik vlieg op 4S terwijl jij op 3S vliegt als ik me niet vergis. Dat is ook een wezenlijk verschil in power ;-)

Geplaatst: 29-05-2013 13:57
door TRML
4S heb ik ook overwogen maar Johan geeft mij het advies om enkel de motoren te vervangen en dan zou het goed moeten zijn. Anders zou ik en al mijn LiPo's en Prop's moeten vervangen, maar volgens Johan was dat niet nodig. :D