FPV set en compact camera?

Hier alles over FPV voor het vliegen of live video beeld
Plaats reactie
Renegade
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-06-2013 09:06

FPV set en compact camera?

Bericht door Renegade » 18-07-2013 11:29

Heb jullie onderwerpen nog wat gelezen over oa de Gimbals en dat brengt me bij m’n volgende vragen.

Als ik met een camera foto’s uit de lucht wil maken, zat ik te denken aan een compact met een behoorlijke zoom en mgpx, zoals de Lumix van Panasonic. Daarnaast komt dan een klein cameraatje voor FPV, zodat ik kan zien wat de camera ongeveer zal trekken en ik kan dan zien waar ik vlieg.

Zat te denken dan aan een Gimbal met 1-as, enkel nr beneden en nr boven, draaien kan met de copter wel. Voor FPV zijn wel sets te koop of combinatie zenden/ontvangen etc.

Maar hoe zit dat eigenlijk met een camera bediening? Kan dat ook via zelfde zender/ontvanger aangestuurd worden, of heb je daar iets totaal anders voor nodig?
Of zou je het FPV cameraatje kunnen weglaten en via de live view van de compact kunnen doen?
Dan is de vraag ook of ik überhaupt wel een Panasonic kan gebruiken, misschien moet er bv een Canon op? Moet ik een compact nemen die ik met een afstandsbediening kan bedienen (bereik?)
Praat je dan ook gelijk over 2 schermen om te kunnen kijken etc?


Gr,

John

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 18-07-2013 12:18

Het beste is altijd de Live-View van de camera nemen .
En dat op een 7" schermpje wat je weer op de zender kan zetten met een houder .

Foto,s maken kan je of met een shutter (IR) of stratosnapper of via een afstands bediening (draadloos) die ook 100m werkt.

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Renegade
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-06-2013 09:06

Bericht door Renegade » 18-07-2013 13:45

Bedankt voor de respons Johan,

Die Stratosnapper lijkt me wel wat, na wat googlen kom ik ook de geschikte camera typen tegen waarmee het zou werken.

Gr,

John

Renegade
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-06-2013 09:06

Canon Powershot Control

Bericht door Renegade » 29-08-2013 08:50

Mooie website, met dank aan m'n neef, om een Canon Powershot te voorzien van nieuwe Firmware. Hierdoor kan hij op afstand bedient worden :D .
http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK
Daar ga ik me maar eens in verdiepen, tenminste, eerst de Quad bouwen.

Gr,
John

Plaats reactie