Naza M lite

Hier alles over het DJI naza systeem
plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 15-07-2013 22:11

Vandaag een F-450 met de lite versie en GPS gevlogen.

Merk geen verschil met de V1 versie .
Vliegt gewoon goed.

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

MaxV
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-05-2013 09:27

Bericht door MaxV » 16-07-2013 12:42

Hallo Johan...

Groeten vanuit Italië... Helaas had ik geen tijd meer om bij jou langs te komen om het landingsgestel op eenvoudige manier te (laten) demonteren en kabeltjes te verlengen... Dus kon de Hexa niet mee... Da's wel jammer... Hier is het ELKE dag mooi weer... Volgende keer beter! Groeten en hou me eens op De hoogte als het jou uitkomt wat er nodig is voor versie V2? Ciao!
beginnend vlieger... verwoed musicus fotograaf...

DJI F550 - DJI NAZA-M + GPS - GoPro Hero 3 BLACK - Canon EOS 1D MK II - CANON EOS 5D MK III - GRAUPNER SI MC-20 HOTT - Vario GPS - UniSensE - ...

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 16-07-2013 12:54

Hallo Max

Als je terug bent van Italie stuur je maar een mailtje.
Zolang je geen Zenmuse voor de Gopro wil hoef je de PMU ook niet .

Updaten kan ik hem ook zo .

Zit nu te wachten op een Zenmuse voor de Gopro. :wink:
Ben toch wel benieuwt naar de resultaten.

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Hans52
Berichten: 43
Lid geworden op: 14-05-2013 11:48

Naza V1 (met de V2 firmware 3.12) en de Naza V2

Bericht door Hans52 » 16-07-2013 14:31

Ik vlieg momenteel de Naza V1 (met V2 firmware 3.12) op mijn TBS Discovery en dat vliegt gewoon super super super de luxe... dat ding is zo stabiel dat ik eigenlijk geen gimbal nodig heb.
Op mijn SIXcopter vlieg ik met de Naza V2 (uiteraard ook met de V2 firmware 3.12) Vliegt goed maar heb toch een probleempje dat ik niet opgelost krijg. De copter is vrij stabiel en vliegt mooi recht vooruit en achteruit links en rechts... dit is allemaal geen probleem.. ook op hoogte blijven en het besturen gaat prima... maar bij het rudderen (het omzijn as draaien) gaat het niet goed. De Copter blijft niet op zijn plaats en begint wat rondjes te maken... calibraties al meerdere keren opnieuw gedaan en met de gains al van alles geprobeerd... GPS al eens op een andere plaats gezet en parameters perfect aangepast maar niets helpt... hij blijft dat probleempje houden. Met mijn TBS Dicovery blijft die bij het rudderen 100% perfect op zijn plaats. Het is echt een plezier om met die TBS Discovery te vliegen, voel me ook een stuk zekerder hiermee.
De SIXcopter doet het zeker niet slecht maar dat probleempje zou ik er toch wel uit willen hebben.

Iemand enig id wat de reden hiervan zou kunnen zijn?

Vriendelijke groeten

Hans

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 16-07-2013 15:21

Staat je motoren recht ?

En de afstanden van het GPS modul t.o.v. je zwaartepunt moet je eens nameten.

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Hans52
Berichten: 43
Lid geworden op: 14-05-2013 11:48

Bericht door Hans52 » 19-07-2013 00:02

Hallo Johan, beetje druk geweest de laatste dagen... had die tip van de motoren die eventueel niet recht zouden staan al doorgekregen van nog iemand... ik heb dat nagekeken en dat lijkt me toch wel ok (wel op het zicht nagekeken moet ik zeggen)... mss moet het nauwkeuriger gebeuren. Wat de afstand van de GPS tot het zwaartepunt betreft heb ik dat nagemeten en dat zou ook moeten kloppen, of het moet zijn dat mijn methode van het zwaartepunt te vinden fout is. Om het zwaartepunt te vinden hou ik de copter vertikaal en zoek ik het punt waar hij dan in ballans blijft. Ik meet dan vanaf dat punt tot de gps en dat is de afstand die ik ingeef. In mijn geval staat dat momenteel Z op -18cm. Mijn GPS staat op het megeleverde stokje bovenop de plexy coupel percies in het midden van de Hexa. dus X en Y staan op 0cm

vr gr Hans

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 19-07-2013 06:05

Het kan natuurlijk ook de wind zijn die een rol speelt .
Als je stickinput geeft blijft hij niet meer op zijn plaats door de GPS.

En dan drijft hij met de wind mee en je krijgt van die gedraaide cirkels.
Hoe minder je stick input is hoe minder het word.

Met een TBS valt dat veel minder op omdat de motoren veel dichter op elkaar staan.

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Hans52
Berichten: 43
Lid geworden op: 14-05-2013 11:48

Bericht door Hans52 » 19-07-2013 09:59

Idd Johan als ik weinig stickinput geef voor de Rudder dan is de afwijking minder. Wat me ook is opgevallen is dat als ik hem om zijn as doe draaien (Rudder) en hij begint dan al draaiend een cirkel te maken dat hij bij het stoppen van de stickinput (Rudder) wel terugkeerd naar zijn oorspronkelijke positie, dus het punt waar ik de Rudder begonnen ben. Hij drijft dus af van dat startpunt tijdens het Rudderen maar gaat dan wel terug naar dat punt als ik de Rudderstick los laat.
De wind is zeer onwaarschijnlijk want heb de test al gedaan bij volkomen windstil weer.
Mijn TBS blijft gewoon perfect op zijn plaat tijdens het Rudderen, op hetzelfde moment en dezelfde plaats getest. (Zelfs bij vrij veel wind de TBS ook getest)
Het blijft me voorlopig een raadsel maar ik vermoed dat het toch een technische oorzaak heeft.

Toch bedankt voor te tips.

vr gr Hans

Plaats reactie