Centre of Gravity

Hier alles over het DJI naza systeem
Plaats reactie
Tegels
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-07-2013 20:09

Centre of Gravity

Bericht door Tegels » 27-09-2013 09:19

Twijfel hoe het nou zit!
Ik heb mijn F550 omgebouwd ivm een Tarot 2D brushless gimbal. Deze hangt aan twee alu pijpjes. Het zwaartepunt komt door de gimbal naar voren te liggen. De alu pijpjes steken aan de achterkant ook nog wat uit, hierop heb ik als een soort contra gewicht mijn lipo op geplaatst.
Mijn Naza zit in het hart van de bodemplaat van de F550, dat staat ook in de manual. Moet de Naza nou in het COG zitten? Dat kan ik niet duidelijk lezen. Bij mij is het nu zo dat de lipo toch zwaarder is. Als ik de linker- en rechterarm op twee vingers laat rusten (en dan op de die onderste dunne 'pootjes' van de DJI armen), kantelt de copter naar de kant van de lipo.
Kan ik dit zo laten?

Ik heb namelijk wel een tijd (onwetend) zo gevlogen, toen nog met een vaste gopro en een iets ander constructie. Het zwaartepunt was toen aan de voorkant van de F550. Eigenlijk is dit ook altijd goed gegaan, de copter vloog perfect!
Als ik een 'go' krijg van forummers hoop ik morgen de Tarot echt de lucht in te sturen!
Afbeelding

Afbeelding

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 27-09-2013 10:01

Hallo Tegels

De FC hoort in het middenpunt te zitten diagonaal gemeten tussen de motoren.
Bij de 550 dus centraal op de bodemplaat.

De lipo moet je nog iets meer naar de midden onder de copter verschuiven zodat de copter recht hangt als je hem op de punten optilt.

Hij vliegt zo ook maar dan draaien de motoren met verschillende toeren.
En daar door kan het sturen moeilijker worden.
En zelfs onbestuurbaar worden als de lipo de copter te veel uit balans brengt.

Ik zet de lipo bij deze gestellen op het plaatje onder de copter.
Dat plaatje , wat met tyraps vast zit , kan je dan verschuiven tot de copter in balans hangt.

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Plaats reactie