Van naza lite naar naza V2

Hier alles over het DJI naza systeem
Plaats reactie
plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Van naza lite naar naza V2

Bericht door plotterwelt » 25-12-2014 22:41

Hier een update tool om de lite versie te updaten.

http://naza-upgrade.com/

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Spoekey
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2015 19:01

Naza M Lite v2 valt uit de lucht

Bericht door Spoekey » 25-09-2015 21:35

Sinds 2 dagen heb ik mijn Naza M Lite geüpdatet naar de V2 4.02 versie.

Met de Lite 1.0 versie heb ik nooit problemen gehad maar de v2 versie heeft de mogelijkheid om een hoogte en een afstand limit er in te zetten en je kunt van de vlieg modus ook zo zetten dat hij in fail safe kan met de schakelaar( originele dij remote )
Om die rede dacht ik ik zal de update eens proberen.

net tijdens het vliegen op het veldje waar ik veel vaker vlieg op een afstand en hoogte waarop ik ook vaker vlieg ( 50 mtr hoog +/- 80 mtr ver ) stopte hij in de lucht met het knipperen van de led en viel plop uit de lucht. Hij reageerde even daar voor ook niet op mijn commando om terug te vliegen.

Tijdens het vallen heb ik hem op fail safe gezet en begon hij ook geel/oranje te knipperen en eenmaal op de grond begonnen de props weer met draaien.

Zijn er mensen die dit vaker mee hebben gemaakt ?

Het lijkt mij dat als de zender de afstand niet aan kon dat hij automatisch in fail safe had moeten gaan. Bij een lege batterij had hij en rood moeten knipperen en daarna landen en mij lipo wachter had van groen naar rood moeten gaan en gaan piepen. dat is allemaal niet gebeurt.

Gelukkig geen schade door dat hij in bosjes viel.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 26-09-2015 08:52

Viel hij echt uit de lucht ?
Dan zou ik eerder op een stroom probleem tippen , lipo aansluiting , kabel soldering.

Of lande hij omdat de lipo leeg was.

De software is het in mijn ogen niet ,als je alles hebt nagekeken , imu kali en kompas kali gedaan hebt.
Afstand instellingen gebruik ik niet , dat is altijd afhankelijk van een juiste GPS köordinatie .

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Spoekey
Berichten: 14
Lid geworden op: 30-07-2015 19:01

Bericht door Spoekey » 28-09-2015 20:25

Jep hij viel echt uit de lucht.....

Props stopte het led je stopte met knipperen.
toen hij gestrekt in de bosjes lag begon hij geel te knipperen van fail safe.

Ik heb er nu weer de oude firmware in gezet en ik heb er geen problemen meer mee gehad. ik vind het vreemd maar ja.

ik ga nu op zoek naar een originele V2 dan kan ik er ook de laatste versie van de firmware op zetten.

het zou niet uit moeten maken maar het geeft een beter gevoel.

Ik heb verder alles gecontroleerd, accu, solderingen en de lipo checker nergens iets gevonden.

in ieder geval bedankt voor het mee denken.


gr johan

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 28-09-2015 20:38

Als de motoren en ook de led uit gaat is altijd een stroom probleem .
Ook lipostekkers kunnen schlecht gesoldeert zijn.

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Plaats reactie