Bouwverslag F-550 met E-310 setup en Naza lite

Hier alleen graag de verslagen met natuurlijk mooie foto,s
Plaats reactie
plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bouwverslag F-550 met E-310 setup en Naza lite

Bericht door plotterwelt » 15-02-2015 11:49

De onderdelen.

Afbeelding

Motor montage, let op de juiste schroeven, en dat je een CW en een CCW bij de 2 rode armen hebt .

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Daarna de soldeerpads van der onderplaat vertinnen.

Afbeelding

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 15-02-2015 20:25

Nu word het stroom verzorgingskabel gemaakt.
Bij het solderen van connectors altijd een tegenstuk opsteken om de warmte beter te kunnen afvoeren.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 16-02-2015 07:35

Heb nu alle koax stroomkabels van der regelaars ingekort tot 10 cm , zijn anders veel te lang.

Afbeelding Afbeelding

En daarna alle soldeerpunten met smeltlijm behandelt (en met een edding zwart gemaakt) .
De groen/rode labels zijn de kleurencodes van de leds die nog aan de regelaars komen , kunnen nog verandert worden in de ESC assistant aan de PC.

Afbeelding

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

lunar
Berichten: 39
Lid geworden op: 28-09-2014 11:46

Bericht door lunar » 16-02-2015 09:39

Mooi bouwverslag ik zal dat zeker volgen, al ben ik wat verder met de bouw van ook een 550

maar...... is nog niet helemaal klaar

ik wacht met spanning op de rest.

mooie foto's er bij Johan.


mvg Joop

ps jammer dat het vorige verslag van de 550 niet verder is gegaan...

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 18-02-2015 21:40

Nu de onderplaar met de 6 armen verbonden.
Afbeelding

En de naza precies recht in vliegrichting vast gezet met de bij behorende pads
Rood is bij mij altijd achter
Afbeelding

Nu kunnen ook de motoren aan de regelaar gestoken worden en de regelaars met een kabelbinder vast gezet.
Afbeelding

PMU vast gezet en de regelaars aan de naza verbonden , oppassen op juiste volgorde.
Omdat de kabels vrij lang zijn heb ik ze een paar keer om de armbenen gewikkelt.
Afbeelding

Nu ook de ontvanger geplaatst en traditioneel verkabelt.
Afbeelding Afbeelding

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Plaats reactie