Bouwverslag F550

Hier alleen graag de verslagen met natuurlijk mooie foto,s
Plaats reactie
Ton hurx
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-01-2014 10:13

Bouwverslag F550

Bericht door Ton hurx » 06-01-2014 21:16

De 2e machine die ik vloog na de Phantom was een F550. Helaas deze machine verkocht aan een kennis en daar eigenlijk altijd een beetje spijt van gehad. Het vliegen met een S800 is prachtig maar je mist toch het rond dollen met een kleinere en fellere machine. Tevens is de laatste Naza V2 ook een klein succesje en stukken beter dan zijn voorgangers. Tijd dus om toch nog maar een F550 aan te schaffen.

Omdat het FPV en waypoint gebeuren een leuk onderdeel uitmaakt van het vliegen gaan we deze machine ook uitrusten met een data link voor waypoint en camera voor te FPVen. Bij een collega piloot heb ik ook een prachtig onderstel gezien van Aeroxcraft, 170 gram zwaar en voorbereid op een plekje voor de lipo, led en gimbal. Tevens staat hij wat hoger op zijn poten zodat je niet opstijgt met de nodige pollen gras aan je multicopter (hahaha).

Bij de start meteen de eerste verrassing, de Naza PMU heeft buiten de aansluiting voor de GPS maar 1 CAN bus en dus niet voldoende capaciteit om ook de GCU van de gimbal, iOSDmini en 2,4 Ghz data link aan te sluiten. Er zal dus ook nog een CAN bus extender geplaatst moeten worden. Totaal gewicht als hij klaar is zal rond de 2,7 Kg liggen zo'n 300 gram boven het geadviseerde maximum takeof gewicht maar uit ervaring gaat dit geen probleem opleveren. Geen modificaties aan de motoren buiten een paar betere carbon propellers. Als lipo valt de keuze op een 4S5000.


Maar eens een paar foto's van de vorderingen;

Het solderen van de ESC's;

Afbeelding

Monteren van de motoren op de armen, en de armen op de (onderste) middenconsole bevestigd;

Afbeelding

Een plaatje van het zenuwcentrum Naza-M V2;

Afbeelding

Naza controler op zijn plekje gezet;

Afbeelding

ESC's aan de armen bevestigd;

Afbeelding

GPS en PMU gemonteerd;

Afbeelding

Data link, Zenmusse H3D gimbal (voor Gopro);

Afbeelding

En vervolgens het projectje even in de vertraging tot het onderstel en de CAN bus extender binnen is voordat we de volgende stappen kunnen gaan maken.

Groet Ton.[/img]

Ton hurx
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-01-2014 10:13

Bericht door Ton hurx » 14-01-2014 12:26

En maar weer eens een aanvulling, inmiddels het onderstel van airoxcraft binnen en dus weer actie om een en ander in elkaar te prutsen. Helaas wachten we nog op een zending voor video zender en het 2e gps systeem voor de antenne tracker. Hoop dat die ook snel op plaats van bestemming zijn. Verder moet er nog een keuze gemaakt worden voor andere propellers, de kunststof DJI propellers wil ik graag vervangen door een beter type. Als er nog piloten zijn met ervaringen op propeller gebied dan hoor ik deze graag, alle info is welkom.

De foto's;

Canbus extender, iOSDmini en stroomsensor gemonteerd en aangesloten;

Afbeelding

Aeroxcraft onderstel;

Afbeelding

Gopro en Z3D;

Afbeelding

Afbeelding

En de 2,4 Ghz data link voor waypoint single joystick vliegen;

Afbeelding


En vervolgens weer even in afwachting van wat onderdelen......

Groet Ton.

Plaats reactie