regelgeving buitenland

Hier de afdeling voor de speciale vragen en problemen.
Plaats reactie
avdakker
Berichten: 94
Lid geworden op: 07-05-2013 08:54

regelgeving buitenland

Bericht door avdakker » 22-07-2013 00:05

Ik vertrek binnenkort voor een welverdiende vakantie naar het buienland. Hierbij doen ik Oostenrijk, Italie en Slovenie aan. Mijn hexa gaat voor het eerst mee daar het me immens mooi lijkt om in de bergen wat foto's te maken met dat ding. Mijn vraag, is hier iemand op de hoogte van regelgeving in die landen? Ik kan er zo niet snel wat over vinden.
Ben lid van de KNVVL en volgens de polisvoorwaarden daar ook gewoon WA verzekerd. Het is direct ook een bewijs dat blijkbaar gewenst is in het buitenland dus het pasje gaat mee.
Iemand wat meer over regelgeving daar?
Dji F550, Sunnysky motoren, Graupner props, Yun-1 brushles gimbal, Gopro 3 Black

Tasz
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-05-2013 21:32

Bericht door Tasz » 30-07-2013 22:40

Ik weet alleen Beligie.

-Alleen op vliegveldjes/clubs
-Commercieel niet toegestaan

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 31-07-2013 08:31

Als je buiten de bebouwde kom je private foto,s maakt en je verzekering op zak hebt , kan je weinig gebeuren .

Denk er aan dat de KNVvl verzekering alleen inspringt als je eigene niet betaald .
Je moet dus een eigene (WA) verzekering voor modelvliegen in het buitenland hebben.

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

avdakker
Berichten: 94
Lid geworden op: 07-05-2013 08:54

Bericht door avdakker » 25-08-2013 08:19

Ben net terug van vakantie. Nog leuk gevlogen in Oostenrijk en in Slovenie. Niet echt de meest indrukwekkende vluchten maar ik zal hier nog wel eens wat plaatsen. Ik vlieg niet snel boven drukbevolkte gebieden dus de kans dat er iets gebeurt is al miniem. Heb ook nergens problemen mee gekregen al verwacht ik die ook niet snel in die landen. Was weer leuk.
Dji F550, Sunnysky motoren, Graupner props, Yun-1 brushles gimbal, Gopro 3 Black

Plaats reactie