Bouwverslag Heavy weight Octocopter

Hier alles over de 8 armige
plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 06-07-2013 13:12

De X-85 is ook geen MT-2814 .

De X-85 heeft een heel andere vorm.
Stein in Duitsland verkoopt hem niet meer , nu alleen de X-100 en X-200 .

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Hans52
Berichten: 43
Lid geworden op: 14-05-2013 11:48

Bericht door Hans52 » 07-07-2013 22:00

Dag Johan,

ik heb de x85 motoren bij Digitech gekocht en volgens de site van Digitech zou dat wel degelijk de 2814 770kv moeten zijn. Of dat zo is kan ik niet weten. Ik heb vandaag in ieder geval de 4s lipo's getest en zoals in de tabel van Tiger motors aangegeven wordt worden de motoren in combinatie met de APC 12x3.8 props echt wel heet. na een 3 a 4 min gewoon hoveren al meteen eens gevoeld aan de motoren en DJI 30A ESC's en zowel de motoren als de ESC's worden behoorlijk warm bijna heet zelfs, dus in mijn geval niet toe te passen. Weet dus momenteel niet echt in welke richting ik moet gaan zoeken om toch 4s lipo's te gaan gebruiken om een wat betere vliegtijd te krijgen. Misschien naar 11x4.7 props gaan? ik had er voor de test 2 Turnigy 4s 5800mAh opzitten elk 650gr dus samen 1300gr. Met deze 2 lipo's kwam ik op een totaal gewicht van 4300gr (copter + 2x 4s 5800Mah)en daar zou de camera 615gr. nog bij moeten komen... niet haalbaar dus. Met de 3s 8400mAh (620gr) geen probleem wat het liften betreft van een totaal gewicht van 4250gr (copter + 1 x 8400 3s lipo + camera) maar de vliegtijd is zeer beperkt (max 6min) en dat is me toch wel wat weinig. Motoren worden dan ook wel licht warm maar niet heet.

De motoren die jij gebruikt in combinatie met 12x3.8 en 4s lipos schijnen dus wel koel te blijven zoals ik lees in uw bericht. En je zal ook wel met je SIXcopter aan ongeveer hetzelfde totale gewicht komen denk ik. Dus wel goed vergelijkbaar.

Dit wordt nog eventjes zoeken naar de juiste combinatie.

vr gr Hans

Futaba
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-07-2013 21:06

Bericht door Futaba » 27-07-2013 20:43

Hans ik vlieg mijn heavy six (800mm versie, met 215mm landingsgestel)met deze setup:

Tiger MT3515-15 400kV.
Graupner 14*8.
5S/5000mAh.
DJI Naza+GPS.
Met accu 3850 gram.

Dat loopt super rustig in vergelijking met mijn F550.
Komt bij bijna halfgas mooi los.
Vliegtijd erg lang, meer dan 10 minuten, ik denk 15 minuten bij hoover.
Deed het ook goed, maar korter, op 4S.
Totaal 22A, dus nog geen 4A/motor.
Mede door lage toerental loopt het lekker rustig.

Alles blijft ijskoud.
Dit is pas het begin van de opbouw. Komt o.a. FPV en een SLR camera op.
Futaba, MPX Twinstar, MPX Twister, XTRA 40, Sebart Angel 30, DJI F550, Heavy SIX, Brandweer.

Hans52
Berichten: 43
Lid geworden op: 14-05-2013 11:48

Bericht door Hans52 » 27-07-2013 23:33

Ik heb paar dagen geleden de T-Motor GF MN3510-15 630KV binnen gekregen. Gezien ik beperkt ben tot 4s (DJI ESC 30A) zocht ik een motor die op 4S en 12" of eventueel 13" props voldoende liftkracht geeft met een min verbruik. Volgens de tabellen zou dit met deze motor moeten lukken. Ik heb ook vooral voor deze motor gekozen omwille van zijn laag gewicht (97gr ipv 120gr voor de X85 motoren... 138gr minder gewicht dus)
Op 3s geven deze motoren te weinig lift dat wist ik al uit de tabellen maar de bedoeling is op 4s te gaan vliegen.
Ik wou ook wel eens een lagere KV motor gaan proberen.
De X85 motoren doen het zeker niet slecht, met 3s 8400mAh vlieg ik mijn sixcopter met camera een 7 a 8 min.

Wat ik van de nieuwe motoren wel al kan zeggen dat is dat ze super trillingsvrij draaien... de rest zullen we moeten ondervinden.

Het is uiteindelijk de bedoeling om mijn Sony CX-730 handycam te gebruiken en daarmee toch minimum een 10 tal min te kunnen vliegen.
Met de X85 motoren en 3s 8400 mAh batterij en een totaal gewicht van 4020 gr incl batterij en camera kom ik dus aan een vliegtijd van 7 a 8 min... benieuwd of ik die vliegtijd met de T-Motor GF MN3510-15 630KV en 2 x 5000 mAh 4s batterijen kan vergroten???

Ik kan dus niet naar 5s batterijen en ook niet naar 14" props met mijn SIXcopter

In de toekomst mss toch nog eens een andere setup bouwen waar dat wel kan.

Thx voor de info in ieder geval.

vr gr Hans
Futaba schreef:Hans ik vlieg mijn heavy six (800mm versie, met 215mm landingsgestel)met deze setup:

Tiger MT3515-15 400kV.
Graupner 14*8.
5S/5000mAh.
DJI Naza+GPS.
Met accu 3850 gram.

Dat loopt super rustig in vergelijking met mijn F550.
Komt bij bijna halfgas mooi los.
Vliegtijd erg lang, meer dan 10 minuten, ik denk 15 minuten bij hoover.
Deed het ook goed, maar korter, op 4S.
Totaal 22A, dus nog geen 4A/motor.
Mede door lage toerental loopt het lekker rustig.

Alles blijft ijskoud.
Dit is pas het begin van de opbouw. Komt o.a. FPV en een SLR camera op.

Plaats reactie