Brushless gimbal voor een Canon van 700 gram

Hier alles over de verschillende gimbalsystemen
Aldert
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-06-2013 16:56

Bericht door Aldert » 16-06-2013 20:01

Zit idd een beetje verschil tussen Martinez of Alex Mos bordjes. Het is en blijft een crime om ze goed af te stellen, als dat überhaupt mogelijk is.
Ze zijn ook allemaal slap. De Zenmuse moet je echt kracht zetten om hem van zijn plek te krijgen, en als je hard duwt, dan hoor en voel je de bekende trilling die de Martinez en Alex bordjes maken wanneer je de PWM te hoog instelt.

Ze doen het allemaal prima met de handheld spiegeltest. De test die juist voor de servogimbal zo ontzettend veel vertelde, is voor de BLDD gimbal no problem. Onder de copter komt het probleem!

Ik zat al tijden te knooien met het wegvallen van de rol. Zodra de machine voorwaarts ging, en met name versnellen, of lange bochten voorwaarts, dan viel de rol weg. En ook daadwerkelijk weg sturen, dus niet vanwege luchtweerstand of gewicht o.i.d.

In dit filmpje is het te zien, overigens na véél, heel véél afstellen (dank aan Hugo) lukt het voor 95%, maar het is nog steeds geen Zenmuse.

http://www.youtube.com/watch?v=ZNVwQsWULCI

Vriendelijke groeten,
Aldert

Tasz
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-05-2013 21:32

Bericht door Tasz » 18-06-2013 22:26

Ben jij er ook nog mee bezig Aldert? Ik hoorde dat je met het project gestopt bent?

michel pet
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-06-2013 18:29

Bericht door michel pet » 18-06-2013 22:52

laaste software werkt goed find ik en flink wat kracht in de motoren.

het af stellen.
set de rpm op 60 om te beginnen dan de p set deze niet te hoog onder de 10 nu is het ff zoeken naar de balans tusen rpm en p set de rpm zo hoog mogeluk en stel daar na de i en de d in.
led niet op me taal ik ben woord blind.

michel pet
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-06-2013 18:29

Bericht door michel pet » 19-06-2013 13:18

Afbeelding


dit zijn de Stings voor de4114 motoren.
led niet op me taal ik ben woord blind.

Aldert
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-06-2013 16:56

Bericht door Aldert » 19-06-2013 18:15

Tasz schreef:Ben jij er ook nog mee bezig Aldert? Ik hoorde dat je met het project gestopt bent?
Haha, lol, ongeveer 20 keer al ;) .
"Ja, nu heb ik het!!"... "Oohh, nee, het werkt wéér niet goed..."

Zo modder je door. Nadat je alles hebt geprobeerd, en het werkt gewoon niet (goed), dan stop je weer even en laat je alles bezinken.
Ik heb daarin veel hulp van Rogier (mentaal ;) ), van Ed (electronisch hardware/software), en van Hugo (wonder in afstellen, en op ieder ander vlak zeer sterk).
In dit filmpje was het Hugo (de man aan de knuppels op 2m10) die weer een boost aan het project geeft.
http://www.youtube.com/watch?v=ZNVwQsWULCI

In de hand werken ze nu allemaal supergoed. Het euvel zit hem echt in de werking onder de copter.
En denk je het goed te hebben, dan doet hij het de volgende dag niet meer. En denk je het goed te hebben, en je sluit een AV-kabeltje aan (hoe ragdun ook, meeraderige teflon-coated superflexibel superlichtgewicht), en het werkt weer niet.

Het is echt byzonder hoe een Zenmuse het doet. Het is niet voor niets dat de Zen volledig sleepcontacten heeft.
Om aan te geven hoe ingewikkeld het kan zijn, zelfs al heb je een Zenmuse MET Wookong onder je machine, maar je gebruikt een andere FC om te vliegen, zelfs dan houd een Zenmuse het niet bij en krijg je een verlopen/scheve horizon zodra je in de lucht hangt en begint te vliegen.

En zelfs de Freefly Movi. Super beelden, uit de hand. De enige onboard beelden die ik heb kunnen vinden van een Movi onder de copter, zijn die van Freefly zelf (lekker objectief ;) ).
En heeft iemand al een werkende Photohigher Hero gezien?


Ik geloof er namelijk niet in dat al "onze" bordjes goed gaan draaien. Zeker geen 100%, never nooit niet, daarvoor zijn ze te eenvoudig, en is de code te simplistisch.
De gimbal zelf kunnen we zo mooi maken, maar dat is echt het aller makkelijkste gedeelte van deze direct drive gimbal. Het beste resultaat heb ik nog gehad met een multiwii en geflashte 10 amps regelaars, maar ook dat is zeker niet 100%, een goede servogimbal werkt minimaal zo goed, alleen die doet dat ALTIJD met veel verschillende camera's EN een AV-out kabel :D .

Maar ik kan alleen maar aangeven, ALLEMAAL lekker doorgaan, het moet een keer lukken, toch?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Tasz
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-05-2013 21:32

Bericht door Tasz » 19-06-2013 22:50

Haha goed bezig. Ben onder de indruk van het doorzetting vermogen.

Ik ben weer aan het stoeien met de av200 servo gimbal.
Heb een andere copter en ik heb nu 360 graden upgrade.

Kijken hoe dat gaat lukken.

Maar ga zo door zou ik zeggen

eijk15
Berichten: 59
Lid geworden op: 28-05-2013 11:19

Bericht door eijk15 » 19-06-2013 23:54

Ik werk hier met een relatief simpele brushless gimbal van rctimer. Heeft veel power in motoren.
De problemen met weg vallen, heb ik nog niet gehad, ook niet met av kabel. In het begin had ik nog een zeer stugge, maar daar viel hij ook niet weg.

Het is wel even stoeien met het afstellen , maar ging op dit martinez boardje relatief simpel.

Ik had meer problemen met windows8, daar werkt het niet op.
Vandaag de r77 software erop gezet, en die werkt prima.

Maar goed, iedere situatie is weer verschillend.

Succes ermee.

Grt. Arthur
DJI550- NAZA GPS-gopro3 black - eagle tree OSD-mx-20 - lawmate 1,2 1000mw rx/tx

michel pet
Berichten: 53
Lid geworden op: 13-06-2013 18:29

Bericht door michel pet » 20-06-2013 00:18

ok toch gelukt met win 8.
het lijk beter te werken met de 77 verzie dat id had ik ook.
led niet op me taal ik ben woord blind.

eijk15
Berichten: 59
Lid geworden op: 28-05-2013 11:19

Bericht door eijk15 » 20-06-2013 00:37

ook ff een site gevonden met uitleg martinez board instellingen:

http://www.aeroxcraft.com/content/downl ... _board.pdf

Wellicht heeft iemand hier wat aan.

grt Arthur
DJI550- NAZA GPS-gopro3 black - eagle tree OSD-mx-20 - lawmate 1,2 1000mw rx/tx

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 20-06-2013 06:57

Aldert schreef: Ik geloof er namelijk niet in dat al "onze" bordjes goed gaan draaien. Zeker geen 100%, never nooit niet, daarvoor zijn ze te eenvoudig, en is de code te simplistisch.
Aldert
En toch gaan we het proberen Aldert .
Er zijn duizende coptervliegers die zo,n bordje op de gimbal hebben .
Ook de bordjes worden steeds verbetert .

Voor 20 jaar was er ook nog niks borstelloos , en de eersten die kwamen waren stervens duur .
Heb mijn eersten ook zelf gemaakt (heb er zelfs nog 2 van :D )

Mvg Johan
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Plaats reactie