Opening van het nieuwe multi-copter forum

Hier kan/mag je je even voorstellen en hier komen ook de nieuwtjes te staan over het forum.
Tegels
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-07-2013 20:09

Bericht door Tegels » 08-07-2013 19:33

Dag allemaal,

Kort even voorstellen: ik ben Peter, 43 jaar en woon in Zwolle. Getrouwd en 2 superkids van 5 en 7 jaar.
In februari heb ik mijn DJI F550 gebouwd met Naza V1, stock ESC's en motoren. Inmiddels zit er een Quadframe landinggear onder (200mm) en een zelfgebouwde camera ophanging voor mijn GoPro Hero3. Tot nu toe heb ik slechts 2 Turnigy Lipo's 4S van 5000 mah. Sinds het meevliegen van de GoPro, vlieg ik met 9" props (mix carbon). Zender is de Graupner MX20 Hott en GR24.
Het vliegen gaat nu goed! Ik heb er Leds opgemaakt en nu kan ik mij veel beter oriënteren!
Nu maak ik vooral foto's, video is nog te instabiel en schokkerig. Ik ben aan het sparen voor een brushless gimbal, waarschijnlijk wordt het de brushless gimbal van AeroXCraft. Ik wil echter ook nog meerdere lipo's aanschaffen, een GPS, een goede prop balancer, en......
Toch kijk ik nu ook al vooruit naar een nieuw project.... Ik wil misschien wel zwaardere camera's naar boven tillen. Ik zit dan te denken aan een Quadframe sixcopter. Gelukkig zijn er hier al een paar bouwverslagen te vinden.

Futaba
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-07-2013 21:06

Voorstellen

Bericht door Futaba » 10-07-2013 21:12

Dag allemaal,

Ik ben Werner. Ook al eens bij Johan geweest, en leuke spullen gekocht.

Vlieg al een jaar of 10 met alles wat vleugels heeft, en nu ook multicopters.

Sinds kort ook met een F550 (van CDL) + DJI + GoPro + FPV set (in opbouw). Dit gaat erg lekker, ik vlieg graag aan de rand van een bebouwing, duinen etc.

Er is nu een heavy SIX in aanbouw met vette motoren en 14*8 props.
Voor de besturing hiervan twijfel ik nog tussen Wookong, UAV en Mikrokopter. Ik ben dringend op zoek naar de pro's en con's.

Zaterdag's vlieg ik netjes op de club, en de rest van de week in Drunen en omgeving met 3 andere multicopter fanaten.
Futaba, MPX Twinstar, MPX Twister, XTRA 40, Sebart Angel 30, DJI F550, Heavy SIX, Brandweer.

Renegade
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-06-2013 09:06

Voorstellen

Bericht door Renegade » 11-07-2013 13:10

Hoi iedereen,

Zal mij bij deze ook even voorstellen, mijn naam is John, 33j, getrouwd en een zoontje van bijna 1. Sinds een tijdje ben ik geïnteresseerd in het multicopter gebeuren, ben vooral veel aan het inlezen en oriënteren wat er (bijna :-P) allemaal te koop is. Om te kijken of ik überhaupt kan vliegen met een multicopter en orientatiegevoel heb, heb ik een relatief goedkoop quadcoptertje aangeschaft, om wat vliegminuten/uren te maken. Dit lukt steeds beter, hij is gelukkig heel stevig en heeft al meerdere crashes overleefd :-P

Wellicht is een overstap straks naar een DJI F450 frame o.i.d. met een betere controller een betere keuze om straks te oefenen.

De toekomst is een hexacopter (met gps, fpv, en dergelijke erbij) met camera eronder om mooie foto’s te kunnen maken, dan heb ik gelijk een andere hobby van me te pakken :D .
Interesse gaat vooral uit naar landschapsfoto’s, maar bv ook detailfoto’s van objecten op hoogte.

Ik hoop vooral veel te leren en misschien kan ik ooit ook iemand iets leren ;-)

Gr,
John

BC-deGraaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 26-07-2013 15:55

Voorstellen

Bericht door BC-deGraaf » 26-07-2013 16:07

Bij deze, ik ben Brian uit Spakenburg 23 jaren jong
Ik heb een mooie f550 met de naza v2 met gps
Custum landgear, en 2-assige gopro gimbal
Heb eerst heli's gehad beviel me niet goed (waren ook goedkope dingen)
Daarna de overstap gemaakt naar de walkera ladybird en als je dat eenmaal hebt....
Dji f550 + naza v2 gps

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

1 Jaar Multicopterforum

Bericht door plotterwelt » 09-05-2014 11:05

Afbeelding

1 jaar Multicopterforum
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

Plaats reactie