Voorstellen

Hier kan/mag je je even voorstellen en hier komen ook de nieuwtjes te staan over het forum.
Plaats reactie
SFC
Berichten: 11
Lid geworden op: 23-03-2015 10:56

Voorstellen

Bericht door SFC » 23-03-2015 11:17

Hallo allemaal,

Toch maar even voorstellen;

Ik ben 38, en best wel een noob op het gebied van multicopters. Ik ben al sinds ik een zender vast kan houden bezig met R/C. In de tachtiger jaren toen alles nog groot en lomp was, en vooral duur, moest ik het als kind doen met Nikko. In de negentiger jaren heb ik een 40 MHz robbe Futaba F-14 gekocht en begon met een 1/8 Lancia Delta Integrale van Mantua Model. Eerst was deze 2-WD en later uitgebouwd naar 4-WD. Er zat een 3,5cc O.S. 21 RF-B in en ging als de brandweer.
Maar omdat ik was gebonden aan vrij vlakke ondergronden, had ik al snel de Delta verkocht en ging voor off-road.
Toen de technologie van batterijen beter werd ging ik electrisch en heb toen alles geprobeerd van auto's tot boten tot tanks. De laatste hadden altijd mijn voorkeur.
Toen de miniatuur elektronica van de grond kwam, deed ik dat ook. Maar al snel kwam ik erachter dat vliegtuigen niet mijn ding waren. Helikopters wel, maar wat waren die dingen duur man. Dus al snel verzamelde mijn 35 MHz robbe Futaba FX-18 stof, en buiten wat noviteiten op R/C gebied stond voor mij alles op een laag pitje. In 2008 sloeg de crisis toe, en door omstandigheden hebben veel van mijn spullen in opslag gelegen in mijn garage. Tot eind vorig jaar..

Ik kocht een quadcopter (+ config) voor mijn zoontje bij de Action, en papa wilde de zender niet meer uit handen geven :P
Dus ging ik mijn oude spullen weer eens opgraven. Inmiddels heb ik een quadcopter samengesteld, die ik nog aan het bouwen ben:

- SK S500 frame
- 4x E-Max XA2212 980KV motoren
- E-Max 4-in-1 25A ESC
- 4x 1047 APC propellers (CW/CCW)
- Crius AIO Pro v2.0
- 35 MHz Corona RP8D1 Synthesized 8ch ontvanger
- Zippy Compact 4000 mAh 25C 3S LiPo

Ik merk dat simpel aansluiten in de negentiger jaren is blijven liggen :roll: dus ben ik druk het net aan het afzoeken om alles correct aangesloten te krijgen en eindelijk de lucht in te kunnen. Maar dat valt niet mee voor zo'n ouwe zak als ik :lol:

plotterwelt
Beheerder
Berichten: 365
Lid geworden op: 06-05-2013 16:08

Bericht door plotterwelt » 23-03-2015 11:49

Hallo

Welkom ins forum.
Je hebt als beginnend kopter vlieger wel een lastige setup uit gezocht.
Ik raad de beginners altijd een DIJ setje aan met de Naza lite.
compleet kost de 450 ongeveer 230€ en de 550 300€

Zo iets heb je in 1 weekend vliegend

35Mz sets hebben de nadeel van de lange antenne op de kopter en dat die heel gevoelig sein voor storingen.
En bij GPS systemen , wie ook de naza en multiwii moet je een instelbare failsafe hebben waar je de kanalen op positie kan zetten.

De kopter vliegt anders weg bij een storing of als je de binding verliert tussen zender en ontvanger .

Mvg Johan

Ps: oude zak ben je eerst vanaf 68 :lol:
Ik bouw in opdracht (goed en goedkoop) multicopters voor film en video , 30 jaar bouw ervaring in de RC-wereld , Interesse ? stuur maar een Pb,tje of mail

SFC
Berichten: 11
Lid geworden op: 23-03-2015 10:56

Bericht door SFC » 23-03-2015 12:45

Dat het lastiger is dan ik aanvankelijk dacht ben ik achter :lol:

De reden dat ik hiervoor ben gegaan is de prijs, dit hele setje heeft me net geen €150 gekost, en de reden dat ik voor 35 MHz ben gegaan is omdat ik de zender nog had liggen. Voor storingen ben ik niet zo bang, de ontvanger is dual conversion en is te programmeren met een fail-safe actie (langzaam dalen). Voorlopig ga ik sowieso niet voor lange afstand, ik wil eerst weer de 'feel' krijgen voor vliegen.

Waar ik nu tegenaan loop, is de handleidingen in slecht Engels, waardoor het aansluiten eerder een sport lijkt dan een hobby :P
Het programmeren met Arduino is nog simpeler in ieder geval

Plaats reactie